Stensund

Stensund

måndag 30 januari 2012

upprensning....

Måndag igen!!!!!!!!!
Fattar inte vart alla andra dagar tar vägen, tycker det är måndag, fredag, måndag......jaa nåt annat hinner inte jag vara med på.
Har på morgonen varit till Gaby och klippt mig, och det var välbehövligt kan jag säga. Nu känns det lite lättare att hålla huvudet högt, eller högt och högt, men i mina mått mätt.

I går tog jag tag i ett urtråkigt projekt där hemma, tvättstugan.....ååhhh, blir så trött på mig själv när man låter det hopas så att det ska ta en hel dag att åtgärda det. Under tiden jag plockade och vek ihop tvätt så hann jag ju tvätta 6 maskiner med sånt som bara blivit undanskuffat. Men nu är det gjort ordentligt, hoppas vi nu kan hålla den någorlunda städad och låta bli att använda tvättstugan som förråd också.

Nu ska jag ta tag i mitt skrivbord på butiken, där behöver det också städas upp. Men först en kopp kaffe och en macka sen kör vi.

Dagens ordspråk: "Skjut inte upp till morgondagen, det du kan göra idag."

Ha en bra dag

Pia

4 kommentarer:

  1. Tvättstugan är ett ständigt pågående projekt tycker jag, men är ändå glad över att ha en "fin" tvättstuga. I mitt förra hus hade jag tvättmaskin i badrummet och fick flytta runt tvätten på olika torkställningar inte skoj alls..
    Vilka slående ordspråk du bjuder på!
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller bara med...ett ständigt projekt som aldrig har ett slut

      Radera
  2. tvättmaskinen är väl en av de få elektriska apparater som verkligen sparar tid. I min första lägenhet fanns varken tvättstuga ellar maskin. Gissa om det var jobbigt att tvätta lakan i badkaret, men jag brukade använda fötterna så den perioden hade jag fina fötter.Men å andra sida så kanske vi tvättar lite i onödan istället, och har för mycket kläder fast vi inga har. Berget är i alla fall lika ointagligt som mount everest.(latmasken säger då det i alla fall)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, nu känns dët lite bättre, har ju iallafall en tvättmaskin.

      Radera