Stensund

Stensund

torsdag 26 januari 2012

resesugen...


Hejsan hoppsan, nu var det torsdag och veckan börjar närma sig sitt slut, tiden går och vi med den.
I går la jag ut lite bilder på de nyheter som jag fått hem i butiken, och döm om min förvåning: jag fick ett telefonsamtal från annan ort som hade läst min blogg och ville köpa ett av de plagg som fanns på bilderna. Hade en som var på väg till Sorsele under dagen som skulle om tid fanns komma in och köpa den. Och så blev fallet, tiden fanns. Så jag fick sälja ett x-tra plagg just p.g.a. mitt bloggande, SUPERKUL.

Nu skulle jag vilja åka på en liten resa till varmare breddgrader......januari mörk och tung, då kommer längtan till sol och bad. Denna bild gör ju inte längtan mindre precis. Jaja, får väl sätta mig ner och kolla på lite resor då, blir bara så lätt att fastna i resevärlden. Man tittar och tittar, ribban på utbudet höjs och tillslut känns allt för dyrt, fel tidpunkt och listan kan göras lång på hinder som dyker upp. Önskar att jag kunde bestämma mig fort och utan krusiduller. I-landsproblem, joo jag vet, men det är den enda gången jag inte är impulsiv, alltså när jag ska bestämma mig för att åka iväg på en utlandsresa.



Nästa vecka tar jag min REA och flyttar på Folkets Hus (annons kommer i SorseleAktuellt).

Dagens ordspråk: "Lättare döljer en vis sin visdom än en dåre sin dårskap."

Ha en bra dag

Pia

5 kommentarer:

  1. Det är bara att konstatera att det ger resultat om visar sig! "Syns man inte, finns man inte"!
    Du Pia, den 11 februari åker vi till Playa Ingles en vecka :)

    SvaraRadera
  2. i brist på utlandsbad så gläder jag mig åt att badhuset öppnar igen- Åh vad jag har längtat.

    SvaraRadera
  3. Kul att du når köpsugna personer utanför ditt lilla "revir"
    Du är otroligt duktig som vågar satsa i våran lilla glesbygd.
    LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN!

    Yvonne S

    SvaraRadera