Stensund

Stensund

onsdag 11 januari 2012

Nostalgi...........

I gårkväll blev jag inbjuden till en ny grupp på FB, "Du vet att du är från Sorsele om.....". Helt galet vad en sån grupp kan sprida sig fort. På bara några timmar är vi nu 382 st. Och nästan alla har skrivet en kommentar och många fortsättningar på kommentarerna. Hur kul som helst, nostalgiska minnen dyker lätt upp. Själv skrev jag .....Dansat tryckare på "Källar´n" till Far & Son-discot.
Då väcktes en del minnen, Far & Son med gogobrudar som dansade på upphöjda och blinkande podium, akvarium, rökmaskin och blinkande färgglada lampor m.m. ALLT som tillhörde ett riktigt disco. Det var tider de...hahaha .Nu skulle en
en bild sitta fint men plötsligt går det inte hämta bilder till min blogg????????????? Jaja ni får visualisera.  Jomen sedär, här kommer en bild i allafall.

I kväll har vi handlare träff med en del representanter från kommunens verksamheter. Hoppas att det kommer många och att vi kan lyssna och disskutera sakligt med varandra. Ser fram emot att det leder till något gott och att vi alla kan få förståelse för varnadras verksamheter.

Det är många som tycker att jag är involverad i mycket och undrar hur jag hinner med allt. Svaret är att jag kanske inte hinner med allt, men försöker. Det jag är genuint intresserad av är ju inte så betungande, sen tycker jag att mycket sitter i hur jag prioriterar och om jag verkligen vill så lägger jag tid på detta. Sitta i soffan hinner jag ändå. Om vi alla ransakar oss själva så har vi MYCKET tid, det gäller bara att lägga in det som vi gillar i vår tid, kan ju vara att sitta i soffan också men då har vi ju gjort vårt val. Vi väljer själva.

Då kommer jag att tänka på detta ordspråk:
 "Den som aldrig har tid är den som uträttar minst."

Ha en bra dag

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar