Stensund

Stensund

måndag 23 januari 2012

Prisutdelning

Ny vecka och nya utmaningar, me like.

I helgen så gick då Sorseles företagardag av stapeln, under dagen erbjöds vi att ta dela av lokala föreläsare, bl.a. Kjell och Carina (Öjeryds Lantbruk) de var otorligt duktiga och vi fick oss många skratt. Gymnasieklassen på Älvbrinken pratade om sin resa till Frankrike, super intressant och superduktiga elever som stod där framme och presnterade allt.
Paul Keller pratade om Vision Sorsele, Maria och Bodil (Rock Out Wild) berättade om vår egen hårdrocksfestival på Nalovardo, Heidi Andersson berättade om hennes väg till världens bästa armbryterska. Jaa ämnena var många, och många goda skratt och tänkvärda ord fick vi på vägen.
På kvällen var det mat från Mat till Kalas, och den kan man inte säga annat än SUPERGOD.

Så till prisutdelningen: Kommunens pris till Årets företag: Lindbergs i sappetavan, Företagarnas pris till Årets Kvinnliga företagare: Gaby Keller, Företagarnas pris till Årets Manliga företagare: Johan Lindberg och till slut Företagarnas pris till Årets Företagare med chans till att bli Sveriges Företagare: Gaby Keller. Jag säger STORT GRATTIS till er båda. Sen hade Kommunen ett idrottspris: Thomas Eriksson, STORT GRATTIS till dig också. Sammantaget var hela dagen och kvällen sååå skoj.

I dag ska jag försöka stukturera upp min agenda för kommande veckor, känns som februari är fullbokad med olika aktiviteter och inte att förglömma mässan, men det är ju jättekul.

Nu är kaffet färdigt och jag tänker ta mig en kopp innan jag öppnar för dagen. Men ett ordspråk får jag med i allafall: "Bättre dåligt minne än dåliga minnen."

Ha en bra dag

Pia

1 kommentar:

  1. Vilken härlig kväll ni verkade ha haft!
    Härligt att företagsamheten lever!
    kram

    SvaraRadera