Stensund

Stensund

fredag 20 januari 2012

Änglar finns dom???? Jaaaa

Fredag och snart helg, längtar till företagsfesten. Där ska vi umgås och lyssna på förreläsare, sen på eftermiddagen blir det storbildstv med hockey Skellefteå-Brynäs (tror jag), pub och uppfrächning innan middag med mat från "Mat till Kalas".

I gårkväll kom en "Ängel" förbi och skottade av vår gård, Raimo har ju sin traktor på träsket där isbanorna tas fram och skottas. Jag tror det var Jessica som var förbi om inte så var det iallafall en "Ängel". Det hade ju kommit en hel del snö under gårdagen, och utan traktor är man ganska chanslös på vår gård. Men i morse kom jag ut på vägen helt utan bekymmer. Tusen Tack för det.

Jag räknar och räknar på min lilla räknemaskin, inventeringen tar aldrig slut, när man tror man är färdig, finns alltid summeringen kvar.
Jaja, SNART är jag helt färdig.

Nu blir det en kaffelatte och uppladdning för en ny dag med nya utmaningar, kan ju inte bli bättre än så. Vi ses väl på festen, om inte ha en trevlig helg alla ni andra.

Dagens ordsråk: "Gräv inte upp större sten än du kan bära."

 Trevlig Helg

Pia

1 kommentar:

  1. Nina Häreskog-Linder20 januari 2012 kl. 10:37

    jo, nog va det Jessica..hon var förbi här också men min privata ängel hade redan skottat med lillFerguson. Ja, men då träffas vi i morgon, synd att vi inte kan se handbollen istället för hockeyn tycker jag!! Men det viktigaste är ju sällskapet!!

    SvaraRadera