Stensund

Stensund

söndag 5 oktober 2014

På G


Det var länge sedan sist och jag vet inte riktigt var jag ska börja, men det är väl bara att köra på då....

Jag har under september hunnit vara till Turkiet på en semesterresa, där sol och bad stod på agendan. Fantastiskt skönt, havet var mellan 30-33 grader varmt, gissa om man kunde bada långa stunder. Så direkt när jag kom hem började jag mitt jobb på R5 igen och det är så kul att vara tillbaka, jag har ju det bästa arbetskamraterna man kan tänka sig. Snart börjar ju testsäsongen igen med allt vad det innebär.

I helgen har vi prioriterat höststädning. Jag har putsat ALLA fönster på ut- och insidan utom i Jimmys rum, det blir nästa helg. Elin och Jimmy har storstädat och där väntar lite småfix. Tvättmaskinen har tuffat på oavbrutet i helgen, sommarkläder har stuvats undan, gardiner har bytts, skrot har körts bort och nya blommor har införskaffats från Carinas Blommor för att piffa till i fönstren.
I lördags hade vi finfrämmande av Madde och Liam som käkade middag hos oss, så lite go´mys har vi också hunnit med.

Jag har hamnat i ett riktigt virkbehov, har svårt att låta bli. Det är ju riktigt roligt att få skapa och virkning går ju relativt snabbt. Det är ju bara tiden som inte riktigt räcker till. Men nu på tisdag startar ju vårt kreativa café igen och då blir de ju lite mer virkat.

Jag har även hunnit att vara med på ett partimöte förra veckan, och jag är så glad att jag är tillbaka. Kände att jag verkligen saknat det. Jättesvårt att sätta fingret på vad jag saknat men det kändes otroligt bra när jag kom ut från mötet, och jag kan nu vara med och påverka igen.

Nu tänker jag ta en dusch och krypa ner i den nybäddade sängen.





Avslutar med lite kloka ord från Nalle Puh:

" Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland också."

Go´natt

Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar