Stensund

Stensund

torsdag 19 januari 2012

Tänka till........

Hoppsan galoppsan, vart tog min sömn vägen. Kunde absolut inte komma till sömns i gårkväll. Klockan var 2.15 när jag tittade på klockan sist i natt. Fattar noll, hade ju inte druckit kaffe efter 17 heller. Jaja, vad göra???? bara försöka på nytt i kväll igen.

Nu börjar helgen närma sig och Sorseles stora personalfest är ju på Lördag. Hoppas alla kommer få en fantastisk dag och kväll tillsammans. Det blir ju inte bättre än vad vi gör det till, så nu ser vi till att det blir "kanon", eller hur? Själv har jag inte tänkt ut vad jag ska ha för stass på mig, men jag kan ju dra ut på det, typ till fredagkväll, ojoj, det är ju fredag i morgon. Kanske måste tänka till nu.

Började sticka på ett par raggsockar till min lilla älskling, barnbarnet Kasper. Jag hoppas nu att det blir rätt storlek bara, förra paret blev en aning små.

Körde förbi Coop i morse och skulle köpa en liter mjölk, när jag parkerat ser jag att en av deras flaggstänger har blåst omkull, kanske inte så konstigt egentligen, de är nog lika gamla som butiken.
Om jag inte minns helt fel så är den byggd 1986, eller omkring 1985-1987.

I gårkväll började det snöa lite och det verkar som om det forsätter, inte alls bra för de som bygger isbanor, snö är det sista de behöver nu. Det var kyla som saknades och den verkar utebli.
Mercedes-gänget kommer ju imorgon och ska köra på dessa banor, så vi får hålla tummar och tår för att det går vägen.

Nu tar vi ett ordspråk som avslutning då: "Även den som går sakta kommer fram"

Ha en bra dag

Pia

1 kommentar:

  1. Hej Pia!
    Angående ditt ordspråk som du har i dagens inlägg så håller jag med för jag brukar säga att " sakta kommer man långt"
    Ha en bra helg/ Yvonne S

    SvaraRadera