Stensund

Stensund

torsdag 24 november 2011

VIP-kväll

Jag glömde inte bort att se "Den stora matresan" igår, gjorde du? Då missade du verkligen en enorm reklam för Ammarnäs. Det var ett kanonprogram och en otroligt bra reklam för Ammarnäs och det är de väl värda, vilket värdskap.

Då hade man varit på frukostmöte på morgonen. Vi pratade mycket om hur vi skulle få fler att komma till dessa möten, kanske bara en gång i månaden, ha teman på alla möten, företagspresentationer m.m.
Vi kom fram till att vi behåller varannan torsdag, blir för långt emellan annars. Skulle försöka hålla ett tema varje gång som intresserar de flesta. Så alla som forfarande vill komma och hålla sig ajour om vad som händer i kommunen och hos oss företagare KOM på våra frukostmöten torsdagar ojämna veckor kl 8.00 på Folkets Hus, det finns alltid fika att köpa.

Öppnade butiken först 10.45 eftersom sonen ville jag skulle följa honom på ett vittnesförhör på polisstationen. Det var väl lite nervöst, men jag fick följa med som stöd.

Pratade just med en kund om att det är så lätt att bli hemmablind, man glömmer bort att det i Sorsele ändå finns mycket att köpa trots att vi är en liten ort. Jag berättade om min och Raimos långa resa med att hiyya ett köksbord och stolar som vi hade vissa krav på. Vi åkte till alla tänkbara möbelhandlare i hela västerbotten samt halva norrbotten innan jag kom på: Per Linder i Stensund, Sorsele. Herre gud, där hade vi kört för flera tusen i bränsle, åsså har vi en hemma. Där fick vi måttbeställa bordet och ändra lite detaljer, välja vilken färg och material vi ville ha. Billigt var det också i förhållande till vad andra möbelaffärer skulle haft för liknande möbler. Ibland kan det vara bra att stanna upp och tänka till. Vi HAR stora tillgångar i lilla Sorsele.



Ikväll har jag en VIP-kväll med en massa glada kvinnor, ni vet väl om att ni kan boka en egen kompis-kväll på butiken. Tänkte tjuvstarta med lite julmusik, glögg, nötter och russin att bjuda på.
När de då lämnar mig ikväll ska jag sätta igång med själva julskyltningen. Då har jag ju fått lite julstämning, så det kommer att gå galant ska ni se. Vi har ju vår julskyltning på lördag 15-18.
Luciakröningen kommer att äga rum i kyrkan ca 14.30 på lördag, och hotellet serverar en jultallrik kl 14-18 för endast 175:-



Nu börjar en mysig julhandel, härligt härligt. Passa på att köpa klapparna nu så får ni dem fint inslagna.

Nu vill jag dricka kaffe, vi hörs

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar