Stensund

Stensund

söndag 6 november 2011

Allhelgonahelgen

jaa, nu var min långhelg redan över. Fick gu´bevars va ledig i två hela dagar.
I fredags var jag till Ammarnäs med delar av vad min butik har att erbjuda, och
det gick ju bara finfint efter en del strul med min kortdragare.Men det löste jag
på  annat sätt. Nu har man "nasat" för första gången i mitt liv. Nu vet jag ju på ett
ungefär hur det ska gå till och vilken tid allt tar. Kan vara bra till andra ställen jag tänkt åka till.




Läste på VK:s "tyck till" om  att det fortfarande åker iväg med våra nyanlända flyktingar till Arvidsjaur för att inhandla kläder. Blir så otroligt ledsen och besviken. Tycker att man kan faktiskt visa våra nya att man kan handla i Sorsele, vi har kanske inte allt men en hel del finns att erbjudas. Att man sedan åker iväg för att köpa det som INTE finns i Sorsele är helt ok, det gör ju jag med.
Konstigt att kommunens tjänstemän inte tänker längre än näsan räcker. Vart tror ni dessa nyanlända kommer att handla forsättningsvis, jaa inte så svårt att räkna ut att det INTE blir i Sorsele iallafall.
Det är som med barnen, det gör inte som vi säger, utan gör som vi gör, alltså i det här fallet: åker till annan ort. Hur tror man då att handeln ska finnas kvar sen. Vi är inte fler människor än att vi behöver varenda kund för att överleva. Så min uppmaning till er alla: kolla hemma först innan ni åker. Kanske kan det vara lite dyrare vid just det inköpet men inte alla gånger. Sen har du alltid service hemma.

Snart är det farsdag, närmare bestämt på söndag. Vad kan väl vara bättre än att köpa en skjorta, det gör dom ju inte själva alltför ofta. I butiken finns massor.

I veckan har jag full rulle i både butiken och på kvällarna, man ska veta att man lever.
Vi tar väl ett ordspråk då :Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner.

Ha en bra kväll
Pia

2 kommentarer:

  1. Det är ju rent ut sagt fördj... gjort att de åker i väg och handlar på annan ort. De borde ju vara solidariska med de som finns på orten. Räknar man med tidsåtgången och resekostnaderna kan det knappast bli så mycket billigare heller. Bättre att kanske skaffa ett avtal med dig om en viss rabatt istället. Du får ifrågasätta dem om du orkar. i vår butik har vi precis börjat med ett sortiment från ÅSA STENMARK design, som gör kläder med stil, kvalité och funktion för människor med särskilda behov.(www.asastenmark.se) Så där får vi också hoppas att de handlar direkt av oss och inte beställer på nätet eller annat. Stå på dig och ta ett snack med kommunen om var de handlar.. Kram/Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag blev också arg när jag såg det, orättvist är vad det är, eller ska dom börja ha bussresor till Arvidsjaur varje vecka för mat-inköpen också?? Näe, nu får det vara nog!

    SvaraRadera