Stensund

Stensund

tisdag 29 november 2011

Få förunnat

God morgon!
I gårkväll var jag då på mötet "Vision Sorsele", helt otroligt vad det finns ideer i vår kommun.
vi var 16 själar som pladdrade på om alla möjliga "galna" ideer. Man får verkligen en energikick,
och vill bara framåt. Nu uppmanar jag ALLA att delta en kväll i denna vecka, du behöver inte känna
att du måste delge alla någonting, men lyft dina galnaste ideer, kanske får du gehör. Eller så va bara med som åhörare. INGET är fel. Det är högt i tak och inget är nog tokigt för att visionera om.

När jag varit hemma en stund i gårkväll gick jag ut för att "synda" och där fick jag skåda tre otroligt vackra och mäktiga saker. Det första som slog mig var att det var otroligt stjärnklart. När jag står där och tittar på alla stjärnor så ser jag en uggla som kommer helt ljudlöst glidande förbi mig, waow. Jag försöker följa ugglan med blicken men blir förblindad av det otroligt vackra norrskenet. Säger bara detta: få förunnat att kunna vid ett och samma tillfälle få se tre mäktig händelser. Kan säga att när man bor på "landet" ser man stjärnorna bättre, inte en massa gatljus som förstör.


Efter lunch idag åker jag då till Skellefteå för att titta på Fransas kollektion till sommaren. Känns väl lite sådär att titta på sommarens kläder, men så är det, inköpen ligger ca 6-7 mån iförväg. Och än en gång blir det "gilla läget".

Julhandeln har nu satt igång och jag få slå in en hel del paket, men mycket vill ha mer och f..n vill ha fler, så även jag då.
Själv har jag väl i tanken börjat med julklappar, men inte kommit till handling. Men när jag väl börjar gör jag det snabbt.

På lördag åker jag till Tärna för att ha en uppackning med delar ur mitt sortiment, detaljer om tider och dylikt kommer sen. Hoppas på en bra försäljning gör jag ju naturligtvis.

Nu ska jag förbereda dagen och morgondagen, vi hörs och ses!

Pia

1 kommentar:

  1. Visst är det lugnt och fridfullt att bo nära naturen,jag brukar säga nu och då att Stockholmarna vet inte vad dom går miste om!
    Hoppas att du laddar för en uppackning här i Storuman,det skulle vara jättekul!
    Hejsvejs / Yvonne S

    SvaraRadera