Stensund

Stensund

tisdag 8 november 2011

Hej å hå tisdag och pissregn

Jaha, då var det tisdag då. I dag är det ett riktigt pissregn, vaa? november? kan inte vara möjligt.
Det är ju inte direkt uppmuntrande väder för min försäljning, men men, i helgen är det ju farsdag och jag hoppas det blir lite skjortförsäljning. Har ju många fina skjortor.

I gårkväll tog jag då bort mina stilettonaglar som Tua gjorde på mig i början av oktober, började se lite slitna ut. Nu har jag då något kortare naglar och inte nån kul färg. Önskar att Tua ville komma upp igen.


Så här såg de ut efter Tuas besök.

Den 17:e november blir det modevisning med PRO på Folkets Hus, så nu måste jag ta tag i att börja samordna, modeller, utprovning, musik m.m. m.m det ligger en massa jobb bakom som man aldrig ser som åskådare. Det ska bli så kul. förra gången vi hade utprovning skrattade vi som galningar jag och mina adepter. Och dessa skratt gör ju att allt känns mindre besvärligt.

Nu ska jag väl ta tag i det dagliga morgonbestyren, damsugning, bokföring, uppackning, ner packning o.s.v. Det är en hel del mindre roliga saker att göra, men men, det ska dock göras.

I kväll är det styrketräning, tyvärr kommer jag inte att vara med denna gången heller. Känner mig lite sliten efter allt jobb, och måste ta tillfället i akt att bara vara. Så är det när man kommit upp i den aktningsvärda åldern 45. Skojar bara, men jag behöver lite vila NU.

Näe nu öppnar jag butiken
Och här kommer ett ordspråk: Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning

Pia

2 kommentarer:

  1. Klokt val av dig att ta vara på din lediga tid genom att "bara vara" det behöver du nog.
    Du ska veta att jag beundrar dig för din företagaranda!
    Yvonne S

    SvaraRadera
  2. Tack KusinVitamin, jag gjorde som jag skrev att bara vara och det var skönt.

    SvaraRadera