Stensund

Stensund

måndag 28 november 2011

Sorsele synligt

Så var då 1:a advent avklarad. Lördagens julskyltning gick ju kanonbra, trots att det stormade rätt häftigt på förmiddagen, men avtog mot kvällskvisten. Jag hade fullt ös hela eftermiddagen med folk som letade bokstäver till ordtävlingen som vi köpmän ordnat. Jag tror och hoppas att många som var inne kommer tillbaka och köper sina julklappar lite längre fram emot jul.
Hörde inget negativt om att vi lagt julskyltningen på lördag istället för söndag, snarare tvärtom.
På onsdag dras vinnarna på ordtävlingen, så håll tummarna nu, det kanske är just du som vinner.

I morse fick jag storstäda efter helgens anstormning, det blev ju väldigt blött och grusigt av alla människor som var inne, så dammsugnning och sen två varv med skurmoppen blev det innan jag var nöjd. Men nu är det grusfritt.

Har här på förmiddagen fått slå in lite klappar, alltid lika roligt. Frågan är om jag tycker det är lika roligt den 23:e december???
Haft kunder i jämn ström sedan jag öppnade kl 10, härligt, nu är ensamtiden äntligen slut. Jag är ju ändå en människa som gillar att ha människor runt omkring mig.
Det där att bara vara ensam tär ju på psyket......

I kväll ska jag försöka ta mig på Hotellet  och "plötsligt händer det" för att göra Min röst hörd.
Hoppas att många gör detsamma. Allt för att göra Sorsele synligt.


Snart är det äntligen lunch, är så hungrig.....Hotel Rivers Lunchmeny erbjuder: Färsbiffar el. pastapytt,
känns helt ok, tar nog av båda, fördelen med buffé.


Imorgon eftermiddag åker jag på uppackning av Fransas sommarkollektion i Skellefteå.
känns lite drygt, men, men det är bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen.

Dagens ordspråk: "Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom"


Med det, tackar jag för idag

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar