Stensund

Stensund

tisdag 22 november 2011

Den stora Matresan

God morgon där ute!

Måste bara passa på att påminna er om programmet "Den stora Matresan" med Per Moberg nu på onsdag 23/11 kl. 21.00 på Sjuan, detta avsnitt är inspelat i Ammarnäs. Det kan ni väl inte missa. Blev själv påmind i gårkväll när jag såg "Det okända" och nu på morgonen när jag läste Kinnas blogg på VK. Så nu bänkar ni er  i soffan i morgonkväll.
Lappland blir slutdestinationen för den stora matresan. I säsongens sista avsnitt slaktar Per Moberg en ren för att tillaga renkorv, fiskar fjällröding, kokar skedpalt och snarar ripa. Programet avslutas med en delikat fyrarättersmiddag på Ammarnäs fjällhotell och består av en lappländsk delikatesstallrik, halstrad fjällröding, grytstekt fjällripa och friterad camembert med hjortronsylt. Slurp!



Ooops! jag satte mig ner nu och skulle skriva ett litet inlägg, hux flux var min macka uppäten, hann inte med själv ens en gång. Var nog mer hungrig än jag själv trodde.

Nu på morgonen har jag varit på en träff inför julskyltningen, mycket kommer bort av våra inslag p.g.a att vi inte har snö. Så vi får göra det bästa av situationen. Kommer bli lite mys iallafall.


Nu packas det upp nattskjortor och underkläder inför julklappsköpen, är väl sånt som alltid går åt.
Sen blir det nog ett och annat plagg som försvinner nu när julborden börjar på Hotellet.
Presentkort är ju nåt som alltid är uppskattat, kan köpas på valfritt belopp, dock lägst 50:-.

I kväll blir det sista styrketränningen på lokal´n med Ylwa som ledare. Och vad passar bättre än detta ordspråk då:  "För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag.
Nu behöver de motion" hahaha, sant så sant.


Näe nu måste jag göra nån nytta här på butiken.

Pia

1 kommentar:

  1. Nina Häreskog-Linder22 november 2011 kl. 13:19

    BRA att du påminde mig om den stora matresan...och lite annat smått och gott ..som var gubben kan köpa min julklapp..BRA! Ha en bra dag och va rädd om dig!

    SvaraRadera