Stensund

Stensund

fredag 25 november 2011

Advent

Hallå där!
Sitter nu en stund i min källare på butiken för att skriva ner lite händelser och tar samtidigt en kopp kaffe, mumma. Igår var det en lååång dag, började med frukostmöte kl 8, butiken öppen till 17.30 och direkt efter hade jag en VIP-kväll med ett arbetsgäng till 19-19.30. Efter de åkte tog julskyltningen fart, men när klockan blivit 21 orkade jag inte längre, tankarna ville inte va med. Så då bestämde jag mig för att åka hem och sova.
Idag får jag ta vid där jag slutade i gårkväll med nya friska tag, och nu när jag sovit gott har jag ny frisk energi.



Så på dagens agenda står faktiskt bara julpynt i butikens fönster. Men det brukar alltid dyka upp annat också, men det är skönt att bara behöva ha en stor sak att göra klart. Ooops, nu kom jag på att mina presentkort i butiken är slut......nu var de utskrivna och klara. Ibland är det så fantastiskt bra att sitta nere i källaren och samla tankarna, de kan ploppa upp en hel del då.

Ibland blir jag bara så trött på mig själv, borde kanske inte prata så mycket, Vad passar bättre än detta  uttalande:
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.     
Källa: Walter Matthau

Måste bara säga: åhh så skönt med fredag, ikväll ska jag bara hem och slänga mig i soffan, ta det lungt och ladda för lördagens extralånga öppettider. Kommer bli spännande att se hur många som kommer att vara med i vår gemensamma ord-tävling på skyltlörda´n, och om den blir uppskattad. Vi har ju faktiskt helt suveräna priser i presentkort från samhällets butker 1:a pris 5000:- 2:a pris 3000:- 3:e pris 1200:- och 4:e pris 1000:- DET ÄR VÄL BRA PRISER!


Nu tänker jag inte skriva mer, utan gå upp och fortsätta mitt pyntande.

Ha en trevlig advent

Pia

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig helg,jag tänker också tillbringa kvällen i soffan men jag tänker inte slänga mig i den utan jag tänker ligga helt stilla och njuta!
    Yvonne S

    SvaraRadera