Stensund

Stensund

fredag 3 februari 2012

Privattaxi

Fredagmorgon och andra dagen på Rea:n. Tror nog att jag blir rätt ensam på Folkets Hus i dag. I går var det kanonmycket med kunder. Och i morse när jag steg upp hade vi -40.9 i Stensund. Nu på samhället är det ca -37. Kan bli ensamt, men hoppas att några trotsar vinterkylan och kommer i allafall. Jag har ju lagt till fler varor sen igår.

Var även med på "Vision Sorsele"-mötet igårkväll, där vi bl.a. sammanställde t-shirtbeställningarna med texten I <3 Sorsele.
Vi kom upp i ett rätt så stort antal, närmare bestämt ca 800 st. Kanonkul att så många hänger på denna idee.

Inte min bil på bilden, men har en likadan
Sitter nu här på Folkets Hus och har kopplat upp mig på mitt mobila bredband, tänkte att jag hinner nog skriva ett inlägg innan jag startar upp, fick dock ett tele.samtal från Aslög som inte fick igång sin bil, så jag har hunnit med att vara privattaxi och skjutsa henne på butiken. Vad är de för nöd när man kan hjälpas åt.

Nu ska jag se efter om kaffepannan är färdig så ska jag värma upp mig med en kopp.

Vi tar väl ett ordspråk idag också:
"Det angår också dig när det brinner i grannens vägg."

Ha en bra dag

Pia

1 kommentar:

  1. Det blir ju inte så skoj för dig om du blir ensam idag...om du har en kopp kaffe till övers så ska jag trotsa kylan och ta en promenad till Folkan...

    SvaraRadera