Stensund

Stensund

tisdag 14 februari 2012

God morgon alla glada människor. Brukar försöka vara positiv, men idag känner jag mig inte så.
Fick igårkväll ett besked om vad annoseringen på skärmarna ute i kommunen skulle kosta. Det var inte något positvt besked för lilla mig, tyvärr. Jag resonerar som så: att syns man inte finns man inte. Men tyvärr skulle den kostnaden äta upp hela min annonsbudget för ett år och lite till. Detta skulle då få till följd att jag inte skulle kunna annonsera någon annastans, så tyvärr....Pias kommer ni inte att se på dessa skärmar. Men själva ideen är ju lysande, tyvärr blir det som överallt annars att de med mycket pengar alltid kommer att kunna synas och vi med sämre ekonomi får göra små punktannoseringar. tur är väl att vi har SorseleAktuellt, där kommer ni forfarande att se mig.  Men jag hoppas att andra företag med bättre ekonomi än jag kommer att annonsera på skärmarna. Jaja nu har jag fått "gnälla" av mig lite.


I dag så fortsätter jag med mitt pappersjobb och naturligtvis ta hand om er kunder. Nu är butiken fylld med färger, så vill du få en synmässig vitaminboost, kom in och insup alla färger.
Jag får iallafall en liten kick av att se dessa klara, knalliga färger och hoppas att du också kommer att bli glad av dem, så välkommen in.

I morgon åker jag iväg på hotell Källan och kommer hem på torsdag igen. Det är sista träffen med Res Q- tjejerna, ska bli så kul att träffas igen. Då brukar man också få en massa ideer och vitaminboostar.

Ett ordspråk för dagen:
"Man måste rätta munnen efter matsäcken."
Det gäller nog alla

Ha en bra dag

Pia

4 kommentarer:

  1. Usch vad trist, en dum fråga hur kan det kosta så mycket att rulla på en skärm i dagens tekniksamhälle???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jättetrist, omkostnaderna är ju att underhålla program och uppdateringar, lägga in materialet och köpa in skärmar och program...jaja inget för min ekonomi, kommer endast att ha min logga och telefonnummer på rull, men inga riktade annonser i större format.

      Radera
  2. Jag vet inte vad du betalar för att annonsera, men jag la ut en annons i Storumanbladet inför julborden och den annonsen kostade mig 13000 kr och den såg man en gång. Här kan du annonsera för ett helt år för den summan och din annons visas minst 40 000 gånger i månaden. Vill man att det ska vara lite billigare så kan man ha sin annons i den mindre rutan för 5900 kr ett helt år och den visas också minst 40 000 gånger i månaden.
    Hälsningar
    Elenor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, tack Elenor, jag vet att Storumanbladet är dyrt. Men som liten företagare har man inte så stor annonsbudget. Och vad gäller visning 40 000 ggr gäller ju om man står där 24tim/dygn och det gäller en annons, ska jag ändra på den så kostar det också.Personligen ville jag synas på den stora bilden men blir för dyrt för mig. Vad gäller den mindre så behöver jag bara gå till mig själv, jag såg inte ens min egen annons där förrän efter en lång stunds tittande för att jag visste att den skulle vara där. Mitt öga drogs naturligtvis till den större bilden. På den lilla annonsplatsen kan jag inte ge så mycket textinformation heller. Så ser jag på det men hoppas naturlitvis att andra med bättre ekonomi kommer att synas där. Sen är det upp till varje företag att avgöra vad som är mycket pengar eller inte, vad annonserna kan tänkas ge tillbalka. Ett Julbord vet ni ju att ni får fullsatt, jag kan inte säga att jag får fullpackat med folk för att jag annonserar.
      Så är det, vi har olika företag med förutsättningar

      Radera