Stensund

Stensund

onsdag 21 mars 2012

vårensväskor, olycka och mycket mer

Solen skiner idag....nu känns våren och sommaren väldigt nära. Och inte nog med det, det kommer fortfarande nya varor nästan varje dag och då känns det som om sommar och sol är väldigt väldigt nära.
Igår fick jag in lite nya scarfar och väskor i våren och sommarens färger men även några svarta och grå.

I går eftermiddag satt jag nere i källaren och fick en olustig känsla som jag inte riktigt kunde ta på, efter några minuter hörde jag då ambulansen köra iväg med blåljus och sirener i full fart. Fick direkt en känsla av att ringa Jimmy som jag visste satt på bussen hem från Arvidsjaur. Han svarade inte och jag fick lite panik.....gick upp till radion och rattade in P4 västerbotten, rätt snabbt kom då ett trafikmeddelande: trafikolycka på E45 mellan Sorsele och Arvidsjaur i höjd med Buresjön, då stannade nästan mammahjärtat. Ringde Madde på busstationen och frågade om 45:ans buss kommit fram? Näe, naturligtvis var den inblandad i trafikolyckan. Fick dock till svars att Jimmy var oskadd.......puuhh.
Så rädd jag fick vara i dessa 10-15 minutrar...jaja allt gick ju väl trots allt och föraren i bilen klarade sig också, men ändå. Har väl hört ambulansen förut här på butiken men den här gången fick jag en så olustig känsla....vi är nog "connectad" på nåt underligtvis jag och Jimmy.

Träningen igår kunde ju ha fått starta bättre, hade ju haft en pulshöjning strax innan som inte riktigt ville släppa taget. Så när träningen var över glömde jag naturligtvis kvar mina skor. Tur vi har världens bästa tränare, och uppmärksam som hon är så tog hon hand om mina skor och meddelade mig att hon skulle slänga in dem på butiken nån dag. Tack Ylwa.

Dagens ordspråk:

"Av skadan blir man vis"

Ha en bra dag

Pia

3 kommentarer:

  1. Vilka fina väskor och man blir nyfiken på scarvs-arna :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Klart att mammahjärtat nästan stannar när barnen är i fara...vi har alla en dimension som vi oftast "glömt" bort att vi har då det gäller kontakter...använd den mer Pia...lita på din känsla...kram

    SvaraRadera
  3. Vilket obehag för dig, tur att Jimmy klarade sig!

    SvaraRadera