Stensund

Stensund

fredag 9 mars 2012

behjälpliga.......

Jaa, nu sitter jag i Ammarnäs på Hotellet och sista dagen här i fjällvärlden. Hade väl en del kunder igår, men mest de som bara kikade. Får väl hoppas att de nu sovit på saken och kommer hit idag och shoppar loss. Fick lite hjälp med spridning av anslag i gårkväll, ett par med sitt ursprung i Sorsele som har sin fritidsstuga här uppe gjorde mig uppmärksam på att ha ett anslag uppe vid liften. Det hade jag inte tänkt på, men jag skrev en affisch och de var snälla och körde upp med den. Ringde först min gamla klasskamrat som äger liften och frågade om det var okej, fick svaret: självklart. Det är ju rätt kul att alla är så positiva till att det händer saker i byn. Ingenting är omöjligt.

Har sovit som en stock i natt, måste vara fjälluftens förtjänst.
Klev upp i morse och åt hotellfrukost, mums, sen en dusch på det så var jag färdig för dagens jobb.

Har nu haft dagens första kund, en supergo och glad kvinna. har nog skrivit om henne förut när hon var nere till Sorsele och shoppade med sin syster. En sån människa som bara sprider glädje och efterlämnar en skön känsla.

I morgon lördag kommer det att finnas fler nyheter i butiken, Ammarnäs fick första tjing nu när jag skulle hit på uppackning. Så Sorsele nu blir det er tur. MYCKET färg och lediga modeller....härligt precis i min smak. Avslutar dagens inlägg med ett ordspråk:

"Tron kan försätta berg"

Ha en bra dag

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar