Stensund

Stensund

måndag 5 december 2011

Slaget om Sverige

Ja då var 2:a advent passerad och tiden bara rusar iväg. I lördags var jag ledig från jobbat och gjorde precis ingenting utom att just vara ledig, kanonskönt. Känns som jag fick en batteriladdning inför kommande julrusch. Jag hoppas verkligen att det blir julrusch och jag får tömma lite lager, mer än välbehövligt efter denna hösts blidväder.Nu har vi äntligen fått lite snö som verkar vilja ligga kvar också, då är det bara kylan som saknas, -10 vore lagomt tycker jag.




Igår såg jag det nya programmet "Slaget om Sverige", det var ju rätt spännande och för att inte tala om programledarna. Lättsamt program, där man också fick lära sig nya saker.

När jag närmade mig Sorsele i morse kom jag på att jag glömt telefonen hemma, typiskt.
Har ju 1 1/2 mil hem, så inte blev det till att hämta den, den får ligga kvar i hemmets lungna vrå.
Jaja, jag har ju telefon på butiken, så är det viktigt får ni väl ringa på 0952-10200.

Idag ska jag försöka städa lite i butiken och i källaren. känns som den biten fått glida undan lite.
Nu ska jag då ta tag i detta.

Dagens ordspråk: "Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten".

Ha en bra måndag där ute!

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar