Stensund

Stensund

lördag 29 oktober 2011

Stilla lungt

Kom till jobbet vid 9-tiden (öppnar 10) samhället var heldött, inte konstigt med tanke på gårkvällens "stuffande". Kommer nog att vakna till liv först vid 12 skulle jag tro, brukar vara så när det varit hålligång. Jag hoppas och tror att det var riktigt kul igårkväll, kan ju inte bli annat än ös när "Hot Stuff" står på scenen.
Det var otroligt många sistaminuten köp igår eftermiddag, hade fullt ös här på butiken....superkul.

Det är bara vädret som är på tok, kan inte riktigt bestämma sig om det ska va kallt och snö, eller varmt och regn, jag föredrar nog det första. Det är ju så grått och trist när vi inte har snö, och för min försäljnings skull vill jag ju ha mera snö och lite kallare.
Har korta jackor i konstskinn (går tvätta i tvättmaskinen) för 599:-
färger som bild=caramel samt steel grey
Nu sitter jag här med mitt kaffe och försöker då plita ner lite tankar och kom att tänka på detta ordspråk: "Felsteg kan bli trappsteg uppåt". Så kloka ord, det sägs ju att det är av sina misstag man lär sig nåt, och det är ju sant, sånt man kommer ihåg. Och misstag har jag gjort MÅNGA. Men så har jag lärt mig mycket också...hahaha.


Ikväll vill jag äta nåt gott och ta mig ett glas rött, känns som det skulle sitta fint. Har ju älgkött fulla frysen, så nåt smarrigt ska nog fixas till.

Nu plingar det i dörren, ska ta hand om mina kunder nu.
Vi hörs

                                                                  

2 kommentarer:

  1. Härligt Pia - nu är klockan snart 12 så nu borde kunderna strömma till och lönehelg är det också. Här vankas det älgkalvfilé med kantarellsås och klyftpotatis - enkelt och mycket gott och förstås ett glas rött, ett, Primotivo
    Ha en bra dag - Nina L

    SvaraRadera
  2. Jaa, vid 12-tiden kom ruchen. kanon

    SvaraRadera