Stensund

Stensund

tisdag 25 oktober 2011

Roliga händelser jag varit med om

Måste bara berätta om en dag på mitt jobb på konsum i Sorsele. Vi hade x-tra pris på hushållsost.
På skylten stod följande: Hushålls ost storbit ca 2,2kg 44,90/kg, under denna text stod även ca 1,1kg bit 49,90. En dam kommer in på eftermiddagen och är högröd i ansiktet och säger till mig: Det är ju konstigt att ni ALDRIG har rätt pris i kassan! Jag frågar vänligt vad som är fel? Damen svarar: Jo jag var inne och köpte hushållsost och på skylten står det att den kostar 44,90, men jag har fått betala 49,90. Jag förklarar för damen att den ost hon köpt en 1,1 kg bit kostar 49,90. Hon frågar vart den informationen stått och jag följer henne till ostdisken och visar henne skylten. Då utbrister damen: MEN måste man läsa hela skylten? Sen vänder hon på klacken och går ut. Tyvärr hann jag inte med hennes vändning för att kompensera henne på nåt vis. Men kontentan var att hon kom tillbaka nästa dag och aggerade som om inget hänt, men jag är helt säker på att hon efter det läser skyltarna ordentligt.

Har tänkt en del, var kan jag åka för att ha en uppackning ett veckoslut eller så????
Behöver verkligen bli av med lite kläder i butiken nu. Skulle också vilja att posten som ligger väggivägg kunde flytta ur sina lokaler. Då skulle jag få en riktig varumottagning, bättre utrymme för mina varor och ett riktigt fikarum. Inte helt fel.

Här väntar vi också med spännnig att E12 krysset ska öppna. Konceptet är väl bl.a en food corner, travelpackgodis, hyrfilmer och bilvårdsgrejer....iallafall blir det spännande och kul med byggnader där det händer nåt istället för nedsläckt och tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar