Stensund

Stensund

torsdag 3 maj 2012

en tankeställare???

Hejsan hoppsan...har inte haft tid att blogga på sistonde men här kommer ett snabb inlägg.
Valborg firades med goda vänner i Grönfjäll, synd var bara att jag hade takdropp från näsan. Det var det värsta jag varit med om, undrar hur mycket det kan rymmas i ett huvud??????
Vi åkte hem på tisdag förmiddag så jag han förbi lilla Sara och gratta henne med ett smycke från Vildälva. Sedan på onsdag var det dags att gratta lilla Nina som också fick ett smycke från Vildälva.
Har ni inte besökt Vildälvas hemsida gör det här där finns mycket fint.

I kväll har "Vision Sorsele"-träff  med korvgrillning vid Hembygdsgården. Känns väl sådär idag, är tyvärr fortfarande täppt i snoken, men en stund ska jag vara med iallafall. Förstår inte varför det ska vara så svårt att lyfta på arselna och komma en kväll och vara med på dessa träffar. Vi ALLA måste försöka dra vårt strå till stacken om vi vill att det ska hända något i samhället.....Näe, men hemma vid köksbordet kan vi gnälla på att inget händer och om nåt skulle hända så var det fel.....va kan man säga??? Joo, kom och lyft Dina ideer, vet ingen vad det är just ni vill ska hända så kommer det inte hända om ni inte talar om det....så enkelt är det. Vill också poängtera att på dessa träffar blir ingen dumlagd för att tycka, vi har högt tak. Tillsammans är vi starka, ensam kommer vi ingen vart.

Näe, nu ska jag slurpa i mig lite kaffe och börja avrunda dagen här på butiken.

Vi tar ett ordspråk som avslutning


För att komma till källan måste man simma mot strömmen. /Stanislaw Jerzy Lec

Ha en bra kväll

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar