Stensund

Stensund

tisdag 29 maj 2012

kalhuvud

Tisdag och det blåser som fanken.

Igår var det väl inte så stor rusch på butiken, dock några tappra kunder som trotsade vädret.
Det var riktigt kallblåst igår också. Höll evigt på frysa ihjäl när jag gick till hotellet för lunch.

I gårkväll ville Jimmy att jag skulle raka bort håret på honom, så jag tog ner det så mycket jag kunde. Endast någon futtig millimeter kvar. Skojade med honom om att nu liknade han en straffånge från Alcatraz.
Vid 22.30 ropade han gott natt från övervåningen, jag ropade tillbaka att han skulle komma ner, men det ville han inte. I samma veva kom Raimo ner från övervåningen och sa att Jimmy rakat bort ALLT de lilla hår som jag sett till att spara. Jag gick upp på Jimmys rum och där låg han i sin säng helt kal på huvudet.........Ojojoj. Nu om någonsin ser han ut som en straffånge. Jaja, en sak är då säker: det växer ut.

I kväll ska jag ha extraöppet för ett gäng hälsohemsbesökare, blir kul att träffa helt nya kunder.
Så fritiden i kväll är räddad, behöver inte sitta och titta på tv. För att tänkas sig att göra något ute när det stormar och är så kallt som det är nu finns inte på min karta.

Näe nu ska jag upp och packa upp mera varor och avslutar med ett citat:

"Om gräset verkar grönare på andra sidan har man glömt att vattna sitt eget. "  

Ha en bra dag

Pia  

1 kommentar: