Stensund

Stensund

onsdag 25 april 2012

Poliseskort

Haha...detta med mitt pass har ju blivit en följetong med extra resande. Igår skulle jag ju göra en
inköps resa till Lycksele och sedan Skellefteå. Men innan jag åkte skulle jag köra förbi på polisstationen i Sorsele och hämta ut mitt pass. Grejen var bara den att jag skulle vara i Lycksele kl 11 så jag fick ringa på porten kl 9. Problemet var att endast kontoristen kunde lämna ut passet och hon skulle inte var i Sorsele förrän 9.45 vilket inte funkade med min tidsplan. Då kom polis Magnus på att de skulle köra till Storuman. Så de tog med sig passet till Storuman, där fanns en kontorist som kunde lämna ut passet...så jag fick alltså Poliseskort för att hämta ut passet...den du.
Väglaget var ju inte heller på min sida igår...super snöglotter hela vägen till Betsele, där blev det då barmark. Väl framme i Lycksele var det då uppackning av Soya på butiken Ofelia. Kul att titta in hos andra. Fick även där lite uppslag på olika små grejer.
När jag då var klar där drack jag lite kaffe och tog en macka sedan iväg till Skellefteå. Där hann jag springa lite på stan innan det var dax för nästa uppackning, märket Fransa, på gamla statshotellet och fick även träffa Nina och Leif från Arjeplog.
Sedan var det då dags för hemfärd, kom hem vid 21.30-tiden och då var det bara att fara på butiken och räkna kassan. När det var gjort och jag skulle låsa dörren kom just Gerhard förbi på cykel. Han hade bakat mjukkakun på dan och jag fick två kakun. Gissa vad jag tog till kvällsfika???


Näe nu kommer då ett nytt citat:
Nog vet man vad man är, men inte vad man kan bli, Shakespeare

Ha en kanonkväll
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar