Stensund

Stensund

onsdag 22 maj 2013

mumma och vardagslyx

Jamen så har tisdag passeraat och ett nytt träninspass på styrkelokalen avklarat. Totalt slut på efter dessa pass, tack Ylwa!

Ingen dusch är väl så skön som den efter detta pass, och att sedan få smörja in sig i Ljungs produkter är ju kanon. Införskaffade mig idag både fotcreme och ansiktsolja Nyponros mmmmm doftar och gör gott.
Avslutade med att borsta tänderna och tillslut smorde in mina händer med Ljungs handcreme.

Måste bara få berätta om fördelen med att få bo och verka i Sorsele. I går eftermiddag såg jag bussen som jag vet säljer hårprodukter till frisörerna passera. Jag drog en chansning och sprang över till Vega (frisören i grannhuset). Frågade om hon sålde den hårspray jag använder men det gjorde hon inte, turen va den att hon kunde köpa dem styckevis så jag fick tag på en ändå samt att jag kunde peka på en fönborste jag också behövde. Hur många i stan har den fördelen?

Jaa, man blir ju så glad att alla våra entreprenörer gör allt för oss ortsbor, det är bara dags för oss att öppna ögonen och se vilken nytta alla faktiskt gör, och inte bara tro att de gräver guld. Många har det nog tungt, men om vi alla innevånare var lite mer patriotiska är jag helt övertygad om att mera skulle finnas.

I tisdagsmorse hade jag fått en tid på sjukan för att kolla upp min onda knula på ryggen, det visade sig vara en atherom (inkapslad talgkörtel). Och nu ska jag äntligen ta bort den.


Nu glömmer ni väl inte bort att anmäla er till föreläsningen "Det goda värdskapet" måndag 27/5
18.30-21 på Folkets Hus.....anmälningstiden är förlängd till i morgon.
Missa inte detta !!!! det berör varje människa och vi får alla en tankeställare.


Hej å hå, avslutar med ett ordspråk av okänd:

"Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten"

Ha en bra dag

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar