Stensund

Stensund

tisdag 14 maj 2013

smått och gott

Idag är det tisdag precis en vecka sedan Ylwas specialare av Tabatapass, det passet var för mig helt
uttömmande. Och som om inte det hade varit nog så fixade jag mig ett redigt ryggskott på torsdag som har suttit i till nu. Så ikväll får jag ta det lite försiktigt. Hur nu det ska gå, jag är ju lite hetsig av mig. Jaja, tur kroppen säger till när det är nog, om man lyssnar då i och för sig.


I gårkväll var vi till grannbyn och grattade en 40-åring. Där bjöds vi på kaffe och goda tårtor, och fick även träffa gamla bekanta som jag inte sett på typ 3 år. Summa summarum en trevlig kväll. Har konstaterat att det måste vara superjobbigt för karlar att fylla 40. De verkar ha en kraftig ångest för att bli "gamal". Men visst har vi väl tänkt leva minst lika länge till, det har då jag tänkt. Och jag tänker fylla dessa år med saker JAG vill göra.

Nu har jag fått tag på pallkragar som jag "bara" ska måla lite och sedan fylla upp med jord. Hade tänkt fixa en liten köksträdgård eller kanske nån blandning av köksträdgård och lite pynt. Vi får se.
Skulle nu också behöva få tag på en fågelskrämma, så är det någon som vet av var man kan köpa en?  hör av er. Och sen är ju frågan hur håller man rådjuren borta från odlingarna....och då menar jag utan att skjuta dem.


Till butiken kommer det fortfarande en hel del nytt, och vill man vara med så måste man in och kolla med jämna mellanrum, annars hinner många storlekar försvinna innan man hinner vara mé.

Nu ska jag ta hand om butiken och avslutar med ett citat av Albert Einstein


”Fantasi är viktigare än kunskap” 

Ha en bra dag

Pia




2 kommentarer:

  1. Josefine (Umeå)24 maj 2013 kl. 13:05

    Kanske bygga en fågelskrämma själv, Ernst style :-) ?
    http://www.tv4play.se/program/sommar-med-ernst?video_id=1779836

    Hänga upp blanka cd-skivor kan annars vara ett trick för att hålla borta både fåglar och rådjur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset att bygga en egen fågelskrämma, ser ut som om jag får göra så.

      Radera