Stensund

Stensund

måndag 20 maj 2013

värme, svanar och frisering

I helgen kom en bit av sommaren, vi hade rena rama utlandsvärmen. Det är ju så skoj att äntligen få vara ute utan att måsta bylta på sig en massa kläder.

Har satt igång myggjagaren nu för att vara ute i god tid, för tyvärr så kom ju de små rackarna med värmen.
Har även tagit bort en massa kollijox på gården, rensat jordgubbslandet och målat mina pallkragar färdigt. Känner att jag är på god väg i min lilla trädgårdsplanering.

Var ute i solen i princip hela dagen igår, man måste ju passa på när den ändå är framme. Vem vet,  kanske får vi inte mer? Vi är ju inte bortskämda de två senaste somrarna med någon större solmängd. Så ut å njut mens den skiner.
Jag tog årets första dopp i älven igår, och nån frågade om det var varmt. Njae, varmt var det i luften och vattnet gjorde vad den var tänkt till....svalka. I går var det väl jag och svanarna som badade i Stensund.

Raimo har putsat mina skyltfönster på butiken nu på morgonen, blev väldigt mycket renare än tidigare må jag säga......åhh vad jag önskade att någon kunde förbarma sig och putsa dem emellan, det är inte gjort de senaste 10 åren. Gissa om de är skitiga. Jaja, jag får vara nöjd så här, det är inte illa det heller.

Ikväll ska jag äntligen få klippa mig. Kommer bli så skönt att bli av med lite hår. Lisa nu gäller det, jag håller tummarna för nåt kuligt.
Har nog aldrig gått från klippstolen hos henne och inte varit nöjd, och det är ju jättebra.


Nä, nu åter till jobbet, avslutar med ett citat av Bob Marley:

"Vissa människor känner regnet, andra blir bara blöta"

Ha en bra dag

Pia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar