Stensund

Stensund

måndag 4 februari 2013

så kan det gå

Nu är min checklista genomgången och klar inför modemässan  i huvudstaden. Bara min packning ikväll som fattas. Ska bli jättekul att åka iväg och se hösten/vinterns kollektioner. Ska väl inte sticka under stolen att det är trevligare på mässan i augusti när man får köpa in våren, men denna mässa är också rolig på sitt sätt. Så imorgon stänger butiken kl 15 så jag hinner med flyget.

Den här gången åker jag med Norwegian, Raimo som reser "ofta" tycker att de har bättre komfort och bättre service, så nu Norwegian är det upp till bevis här kommer Pia och hon kan vara lite petig...haha, näedå, bara jag kommer fram hel så är jag nöjd.


Har som alltid ett ganska fullspäckat schema, men har försökt lägga in lite "raster" för att kunna göra lite obokade besök. Man vet aldrig plötsligt finns där nåt man aldrig tänkt på.


Gjorde världens tabbe i dag innan lunch, skulle diska upp två koppar som jag tidigare druckit kaffe ur så jag nöp ner lite yes citron i kopparna och startade varmvattnet på kranen. Naturligtvis plingade det till i dörren så det var bara att stänga kranen. Jag tog hand om mina kunder och när de gick lommade jag tillbaka till mitt kök. Blev så där akut sugen på kaffe och tog naturlitgvis en av kopparna som stod på diskbänken, hällde i kaffe och mjölk, tog tag i koppens öra och svingade koppen mot den nu fullt öppnade munnen, hann i ett ögonblick känna en parfymdoft......neeeeeejjjjj försent, hinner hälla i mig en rejäl klunk, men tack och lov inte svälja ner det. Det vände rätt snabbt i munnen innan det åkte ut i slasken, tyvärr så har jag fortfarande kvar en uns av parfymsmak i munnen. Ingen bra kombo kan jag lova.

Avslutar som alltid med ett citat, idag från Nalle Puh

"Hur underbart det skulle vara att ha en riktig hjärna, som kunde tala om saker och ting för en"

Ha en bra dag

Pia



2 kommentarer: