Stensund

Stensund

måndag 18 februari 2013

dunder och brak, släktträff och kommande träning

Måndag och jag suger fortfarande på helgens karamell. Måste bara få säga att ni som gillar Jerry och inte beställt biljetter till "Jerry the farewell show" GÖR DET NU! Det var en fantastisk bra show, tänk "gubben" är 70 bast. Det var lite skådespel och sång på samma gång, superkul och bra. Vårt gäng var jag, Raimo, Jimmy, mamma, pappa, Gerhard och Pierre. Vi hyrde en liten buss för 9 pers hos Karlssons och körde ner på onsdagkväll till Ramsele och sedan vidare till Stockholm på torsdagmorgon.
Vi bodde på Scandic Hasselbacken som ligger typ 20 m från Cirkus, alltså bättre än så kan det ju knappast bli. På fredag körde vi vidare till min moster i Sjösa, utanför Nyköping. Så skoj att få tvärträffa dem med, min goa kusin Katta och hennes man Stefan kom också förbi, så vi hann även med att träffa dem. För Pierre var det ett bra tag sedan han sist var i Sjösa, typ 25-30 år sedan. Så han fick en riktig nostalgitripp denna helg.

I dag hade jag tänkt skylta om fönstren här på butiken, men förmiddagen blev inte vad jag tänkt, så vi får se om jag hinner i eftermiddag istället.

Har en del pappersjobb också att fixa som legat ett tag och väntat på att bli omhändertagen. Men kommer tid kommer råd.

I morgonkväll startar en ny runda på styrketräningen, och nu ska jag ta nya tag, måste till en förändring. Jag blir tokig om jag inte får göra nåt snart. Önskar bara att jag i det hänseendet hade den tjurskalle som jag i så mycket annat har, skulle ju kunna göra så mycket hemma också. Men där ger jag lätt upp, nån som har nåt bra tips, hur jag ska få in det i vardagen???? Näe kom inte med tips, jag kommer ändå att avfärda dem. Det är i min skalle jag måste förändra, jag vet.



Nu avslutar jag med ett citat av Max Dauthendey

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Ha en bra dag

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar