Stensund

Stensund

torsdag 31 januari 2013

Stolt Sorselebo


Måste bara få utbringa ett stort tack till Anne Forsberg, hon har äntligen sett till så att Jan Gunnarsson kommer hit till Sorsele i vår och pratar om Värdskap. Jag vet han har varit här förut och jag är ett stort fan till honom. Ett gott värdskap kan man aldrig får för mycket av. Och det är så oändlig mycke viktigare med ett gott värdskap än alla bra priser eller flotta saker m.m. Jag har läst Jans bok "Det goda Värdskapet" och det är en bok ALLA männsikor skulle läsa. Så mycket klokt och roligt som berättas där. När jag nu nämner den kanske den som lånade den boken av mig för många år sedan kommer ihåg att lämna tillbaka den till mig. För jag är ju godtrogen och skriver inte upp vem som lånar vad av mig, så de har jag glömt, men tar gärna tillbaka den.
Ni som känner för att få lite kött på benen innan de kommer hit kan gå in på deras hemsida här, anmäl er till deras nyhetsbrev kommer en gång i månaden och alltid med en ny berättelse om ett gott värdskap.

I morse på frukostmötet var vi inte så många, och vi diskuterade om huruvida man ser eller inte ser den lilla notisen som är stående i SorseleAktuellt. Själv tänker jag så här: när SorseleAktuellt dimper ner i postlådan är det frukostmöte på torsdag, eller ni som bor på samhället: soptömningsvecka = företagsfrukost.

Till veckan åker jag till huvudstaden och deltar i modemässan ute vid Järla Sjö. Det brukar vara intensiva dagar med massor av intryck och svåra inköp. Men ack så spännande och roligt. Min klippa här på butiken, Aslög, kommer då att hålla ställningarna. Och jag vet att hon gör det med bravur.

VK har sammanställt det som händer i länet under kulturhuvudstadsåret 2014, årstid för årstid, och där finns Rock Out Wild uppräknat som programpunkt. Se här. Man kan ju inte annat än bli ännu mera stolt Sorselebo.


Näe nu ska jag återgå till mitt och avslutar med ett citat av Robin Sharma:

"Det enda misslyckandet är att inte ha modet att pröva"

Ha en bra kväll

Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar