Stensund

Stensund

onsdag 16 januari 2013

kloka ord....tack för dem


Längesen jag skrev kan tyckas, och så är det nog.

Min fritid har gått åt till massor av annat, men den största tiden har faktiskt gått åt till att försöka knåpa ihop föredraget till "Företagsdagen". Trodde jag var färdig men jag övar och skriver om, övar och skriver om, och nu har jag nog bestämt mig för att det får vara nog. Tog fasta på vad en god vän sa till mig härom kvällen: "vi är ju inga domare som sitter där och lyssnar..bara dina groupies" så tack för dom orden, nu känns det bättre. Skulle prova att lägga in bilder nu funkar inte det.....fattar inte vad som hänt, detta inlägg blir därför bildlöst.
Bytte till Firefox och då verkar det funka....


Förra veckan började ju stickcafet på hotellet, det kom bra med folk och vi var en blandad skara med unga som gamla, jättekul. Du som missade detta och är sugen att vara med så är det varannan onsdag på hotellet kl 18.30 till ca 21.00. Nästa träff är alltså den 23/1 Du kan ta med vilket handarbete du vill eller kanske håller du på att klura med ett korsord eller sudoku. Men du behöver inte göra nåt alls utan kan komma bara för att umgås och unna dig en fika, som kan köpas på plats.
Vem vet, du kanske får inspiration av någon annans arbete.


I går var jag till Luleå på en liten inköpstripp, fick tre timmars glugg med ledig tid så mitt på dan skulle jag fördriva tiden på stan. Ska villigt erkänna att jag haft en längtan till att få springa på stan och klämma och känna, spana och inspireras. Men efter endast 20 min var jag döless, så då gick jag och satte mig på ett café med en kopp kaffe och en godbit. Där satt jag ett bra tag och bara tittade.
Tänk va vi har det bra på små ställen som slipper denna jäkt och stress, vi vet precis vart vi ska gå när vi behöver nåt och behöver sällan köa för varken det ena eller det andra. Borta bra men hemma BÄST.

Näe nu ska jag ta tag i en massa arbete


"För att nå upp till allt som krävs av henne måste en människa övervärdera sin förmåga"
Goethe
Ha en bra dag
Pia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar