Stensund

Stensund

söndag 27 april 2014

Specialiteter, resa och motion


Sitter och tittar på väderpresentationen på 4:an, och valborg såg ju inte ut att bjuda på nåt superbra väder precis. Då känns ju min nyss beställda resa riktigt lockande.
Jag har verkligen saknat Grekland med allt det innebär och speciellt då tzatziki. En riktig Grekisk tzatziki går inte av för hackor den. Så nu kommer jag äntligen att få käka tzatziki i massor, mumma.
Och nu har jag något kul att se fram emot.

Alla som känner mig vet ju att jag är ganska impulsiv, men INTE när jag ska beställa en resa. Näe, då sätter tvivlet in: Det var billigt!! undrar vad som är fel??? Men, är det just dit jag vill åka?? Näe, jag tittar på en annan plats. Vad ingick här då ?? nämen ingen pool!! (jag badar nästan uteslutet i havet), jaaa så här pågår det i veckor. Men nu bestämde jag mig innan helgen att bryta mitt motsägelsefulla beteende och beställa en resa innan helgens slut, och nu är det klart och betalt. Så Agia Marina och hotell Iolida Star, here I come. 1 vecka i sol och värme känns riktigt fint.




Hela helgen har ju varit helt fantastiskt, sol i massor och jag har tagit mig i kragen och promenerat en timme både lördag och söndag. Känns som jag verkligen legat på latsidan under vintern och nu får det var nog. Upp på tå Pia, nu finns inga mer ursäkter.

Jag avslutar kvällen med ett citat från Winona Ryder:
"Jag mår som bäst när jag är glad"

Sov gott

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar