Stensund

Stensund

söndag 13 april 2014

Festligheter blandat med bygge och bak

Nu har en välfylld helg snart passerat.

http://riffraffruff.se/I fredags var vi bjudna av Perra och Elenor på en fest i den fina stugan på Svergoträsket. Vi åt god mat från Annikas Mat till Kalas och som pricken över i:et spelade bandet "uff uff uff" eller kanske var det riff raff ruff. Sen när festen var över sov vi över på hotellet, så nu har vi också sovit på Sorsele River Hotel och jag kan varmt rekommendera en natt i deras sköna sängar.

I går lördag, var väl inte så händelserik, tvättade lite och fixade lite matlådor till veckan, lite varjedags pyssel bara.

Så idag söndag fick jag ett il av ordning och reda, började rensa upp två av våra "skrotlådor". Där
hittade jag mycket smått och gott. Efter det körde vi till Laisan och hälsade på mamma och pappa i deras stuga. Sötaste Kasper var också där och han höll på att byggde en massa legobilar i alla möjliga skepnader.

När vi satt där i Laisan fick jag för mig att baka mjukkakun, så på väg hem mellanlandade vi på Coop för inköp av ingredienser till mitt bak.
Men nu var det ju egentligen middagstid, så då blev det först käk. Efter middagen laddade jag för ett mjukkakubak. Medans degen skulle jäsa körde jag och Raimo ut på asfaltvägen för en promenad. Och med facit i hand så skulle jag INTE ha lämnat köket. När vi kom hem hade degen jäst över bunken, runnit över kanten och tagit med sig bakduken på bänkskivan sen vidare ner på golvet. Behöver jag säga att det inte var någon vidare trevlig syn????
Jaja, det var mycket kvar i bunken och jag fick ändå ut 20 kakun och de smakade bra. Tycker att jag varit riktigt effektiv denna helg så nu fattas bara en dusch och sen krypa ner i sängen

Så nu avslutar jag denna helg med denna bild:

 
go´natt på er
 
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar