Stensund

Stensund

söndag 4 maj 2014

Anställningsintervju, god mat, trevligt kalas och annat kul

Tjohoo. Jaa i fredags hade jag en anställningsintervju inbokad, och det gick ju jättebra. Nu är det bara att invänta besked om man kommer vidare till steg två, och jag måste ju vara optimistisk och tro på det. Så håll tummarna för mig.



Fredagkväll åt vi en god middag på Sorsele River Hotel, visst har vi
det bra som kan gå ut och äta en god middag på vårt superfina
Hotell. Den utsikt som restaurangen bjuder på är svår att toppa.


I går kväll tog vi oss till Nina i Saxnäs som hade öppet hus, hon fyllde ju 50 i fredags. Jättetrevligt hade vi med mycket skratt och högt i tak.


Nu är det då söndag och jag laddade ner RunKeeper på telefonen, på med dojjorna och ut på en liten
prommis nästan till Saxnäs fram och tillbaka. Känner mig rätt nöjd med denna helg.
Ska väl ta mig i kragen och bege mig till arbetsförmedlingen i morgon för inskrivning, eller vad man nu kallar det. Att gå hemma utan mål och dra fötterna efter mig är liksom inte min grej.

Avslutar och säger som Blaise Pascal:
"Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål"

Ha en trevlig vecka allihopa

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar