Stensund

Stensund

onsdag 23 november 2011

Jaha ja, nu så har jag suttit som "lärare" till sonen när han skulle övningsköra in till samhället idag.
Nerver av stål? Näe, inte direkt, lite pirrigt var det nog. Men han är duktig, kör inte för fort, men lite osäkert är det nog. När vi kom fram hade jag bilbesiktning på schemat, gick ju galant, ingen anmärkning.
Fick ju köra in en helt nytvättad bil genom porten, Raimo hade skrubbat upp den igår. Och det är längesedan den var så ren som nu. .Luktar forfarande nytvättad. Allt j...a salt de sprider ut på våra vägar och att jag bor efter en grusväg gör ju att bilarna ser för bedrövliga ut.

Idag ska jag sitta med mina papper och betala räkningar och göra lite annat småpyssel efter butikens stängning. Baksidan av att ha en butik, inte lätt att få pappersgörat gjort under öppettiderna.

Brummade nyss igång perkulatorn, åh de ljuva ljudet och doften av kaffe på gång.












Julhandeln har nu börjat så smått, har hunnit med att slå in lite julklappar till mina kunder. Köper man klapparna nu hinner jag ju med att göra lite fina inslagningar, det blir sämre med det ju närmare julen vi kommer. Då får man dem inslagna men inte lika fina kanske. (Waow, där har jag ett säljargument nu, de som vill få fint inslagna julklappar bör köpa dem NU)






Igår höll jag på bli tokig, skulle försöka jobba med min hemsida, men har ju inget tålamod som är nåt att skryta med, däremot är jag tjurig. Så tillslut fick jag till början av mitt projekt. Nu återstår bara finliret.......bara???

I februari skall jag åka till Stockholm på Modemässan, så nu kollar jag lite hotell och flyg så det passar med mässans tider. Ska försöka få in ett besök hos bästa Tua också, nya nails vore inte så tokigt, fast egentligen vill jag ha dem NU, TUA VAR ÄR DU!





Var ju också på styrketräning i gårkväll, så skönt att bränna lite fett, men skönast är ju duschen efteråt. Det blir en fortsättning på träningen, så jag tog tllfället i akt att anmäla mig till den.

Glöm nu inte ikväll att slå på "Sjuan" kl 21.

Med tanke på modet i dag, så förstår man de äldres frustration över allt som är urringat, för det ÄR urringat. Fick då syn på detta ordspråk : "För tjugo år sedan fick personalen i klädaffärerna sätta prislappar på bikinis. Nu får de sätta bikinis på prislapparna". HAHAHA, men fy så sant.





Jaja, vi får försöka göra det bästa av situationen, det blir inte bättre än det vi gör det till.

Kramar

Pia

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar