Stensund

Stensund

söndag 7 juni 2015

rädsla, skrubbning och glädje

Hallå där hemma.
Nu har jag landat i Turkiet och Alanya. Det var en spännande resa med alla möjliga människor. På planet satt en kvinna som var extremt flygrädd (stackarn), en mamma som försökte prata sönder sina två döttrar 12 och 14 år (puh) och bredvid mig paret som tutade till det på planet och sedan sov ruset av sig. Jaa, herregud, nalta ogrejdit vill säga.
Landar vid halv tolv lokal tid och bussen tog drygt två timmar, behöver kanske inte säga att jag var sjukt slut med när jag landade på hotellet strax efter två i natt.
Alla som varit till Turkiet vet ju hur sängarna är........som att ligga på marmorgolvet, dessutom hade detta hotell valt att använda sig av kuddar som jag skulle använda som sittpuff..
Men i morse bokade jag en tid på hotellet SPA-avdelning för ett riktigt Hamam med  helkroppspeeling, skumbad, helkroppsmassage, ansiktsmassage och efterföljande ansiktsmask.
Renare än så kan man nog inte bli.
Sedan ut på stranden för att lapa lite sol, blev smått galen på den utlovade WiFi:n som näst intill är obefintlig. Vi är otroligt privilegierade i Sverige med en bra och stabil uppkoppling (så jaa, bortskämd är jag) , men så gick jag till receptionen och talade om att jag tyckte deras internet var urusel. får då till svar att bäst är det ute på terrassen, så nu sitter jag här och skriver, och hastigheten är överkomlig och jag har fått tillbaka hoppet om att kunna kommunicera med er igen, känns så skönt.

Nej nu ska jag gå iväg och äta, avslutar med ett kinesiskt ordspråk:
"Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall"

Over and out

Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar