Stensund

Stensund

söndag 10 april 2016

en erfarenhet rikare

Jag lägger nu en otroligt händelserik helg bakom mig.

Har varit med på min allra första Socialdemokratiska Distriktskongress på Hotell Lappland i Lycksele.
Jag har haft ynnesten att få skapa ny kontakter, fått ta del av massor av ideer och idag deltagit i en massiv motionsgenomgång. Det har inte alltid gått den väg jag hoppats och velat, men demokratin har talat och då är jag nöjd.  Åååå vad jag är glad att jag fått ta del av allt detta.

Nu sitter jag i soffan och känner mig lite sliten, men skönt sliten. Uppskattar min soffa och snart ska virkningen fram. Jag har påbörjat Garnstudios mysterievirkning, superkul att göra nåt man inte vet hur det kommer se ut när det är färdigt. Det är en liten utmaning för mig, jag har ju ett litet kontrollbehov, ett behov jag varje dag jobbar med och försöker balansera lite mera.

Nu börjar dessutom Mästarnas Mästare så virkningen får vänta lite.

I morgon är det måndag och en ny vecka står för dörren. Förutom jobb så ska jag väl på måndag kväll äntligen hinna väva färdigt min duk på vävkursen,  på tisdag kväll ska jag fortsätta min mysterievirkning på Kreativa Caféet, onsdag morgon är det KS-sammanträde och torsdag blir det att försöka slappa lite.

Nu avslutar jag med ett ordspråk av Jean Jacques Rousseau som beskriver mig när det gäller handarbeten:
"Jag älskar att lata mig. Jag älskar att syssla med struntsaker, påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda, komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...bara följa ögonblickets ingivelse".

Ha en bra vecka

Pia







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar