Stensund

Stensund

söndag 1 maj 2016

Första maj

Ja hej å hå!
Veckan som gått har varit intressant på många sätt.
I måndags var det fullmäktige och jag var uppe i talarstolen med ett yrkande på beslut i vindkraftsfrågan. 
Kan dessutom nu konstatera att dessa talarstolar inte är anpassade för oss som inte kommit upp till 170cm över jorden. Jaja, nästa gång får jag se till att be om att det finns en pall på plats så jag kommer upp en bit.

Tisdag dag var jag på en träff som kommer ge mig nya möjligheter.
Sen på kvällen var det ju dags för Kreativt café, det är så kul och trevligt att få träffa alla dessa kreativa människor. vi gör vad vi vill, kommer och går som vi vill och det finns inga krav.

Min årliga utlandsresa är beställd och betald, så fantastiskt att ha den att se fram emot. Åker till Kreta denna fantastiska Grekiska ö, "mitt Paradis".
Jag gillar folket på Kreta, alltid trevlig, inte påträngande.  Sen är ju maten ett riktigt plus, bara tzatzikin och brödet kan man ju äta sig mätt på, för att inte glömma tomaterna, söta och goda. Men än så länge har jag inte hittat någon garnaffär, men skam den som ger sig, måste ju finnas där med.

Idag är det ju 1:a maj, arbetarnas dag. Vi har ju gått i maj-tåget och lyssnat på Mikael Lindfors, Norsjös kommunalråd som talade om vikten att stå upp för den svenska modellen.

Till veckan blir en ny hektisk vecka med massor på "schemat" bl.a. måndag ett läkarbesök och på kvällen är det vävkurs, tisdag Kreativt café, onsdag KS-möte och sen är torsdag en helgdag. Fredag är vi igång igen.... jaa, vissa veckor är mer hektisk än andra.

Avslutar kvällen med ord att ta med sig "Dit det lutar, dit rinner det"

Go´natt

Pia












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar