Stensund

Stensund

måndag 12 maj 2014

Nedräkning

Ojoj...i slutet av förra veckan åkte vi till Skellefteå för att shoppa studentkostym till sonen. Fatta vad det innebär....pojkvaskern håller på bli vuxen. Är så stolt över att han nu kämpat sig igenom tre år på gymnasiet.

Har nu infört en kvarts intervallträning på löpbandet och ett eller två Tabatapass varje kväll, få se hur länge det håller, blir ju fort less. Men en kvart har man ju alltid tid till, svårt att säga att man inte hinner då :)

Idag hade jag en bokad telefontid med SmåA:s a-kassa, och jag säger då det..........att bli arbetslös sätter dig i jobb, speciellt om du haft ett företag. En hel drös med papper som ska lämnas in, tex företagets deklarationer de tre senaste åren, intyg på att du har sagt upp den lokal du hyrt m.m. alltså helt galet mycket papper.

Nu har jag nedräkning inför min Greklandsresa. På lördag åker jag iväg till sol och bad, kommer bli kanonskönt.
I dag har jag varit förbi i Slagnäs och fått mig lite Tyska att öva på.
Nu återstår bara att se hur mycket eller kanske hur lite som finns kvar, det är ju några år sedan man gick högstadiet. Jaja, bara öva på nu. Har även hunnit med att införskaffa lite garn till en sjal jag tänkt virka mig.

Avslutar denna kväll med ett ordspråk av Herbert Tingsten

"Att vara lycklig är att ha ett gott humör"

Go´kväll

Pia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar