Stensund

Stensund

tisdag 13 november 2012

Resa, planering och rädslor

Hej där! Länge sedan sist.
Har haft häcken full med mångt och mycket. I helgen följde jag med till Ammarnäs. Det var en resa med Ammarnäs näringsliv i fokus. Så mycket nytt jag fick lära mig om vår kommun. Träffat många entreprenörer, fått en guidad busstur, ätit supergod mat och skapat nya kontakter. Kan en dag bli bättre än så????

Nu i veckan har jag har jag provat ut kläder till modellerna, listat varje modell och alla deras stasser, skrivit turschema, satt alla ombyten i turordning på ställningar och fixat ihop musiken till modevisningen. I morgon skall grejerna fixas på plats och strykas. Den som aldrig varit med och ordnat en visning förstår nog inte hur mycket jobb som ligger bakom. Det är massor av timmar och grubblerier, men det är så roligt när man väl har genomfört alltihop.
Jag hade dock lite panik i dag, de var för få modeller, saknade minst en. Men efter en pratstund med en kund så valde hon att ställa upp som modell. Förstå vilken ängel. Jag hoppas hon får en stjärna i himmlen. Tur att det finns modiga människor som vågar trotsa sina rädslor, annars skulle det nog inte bli någon modevisning.

Vi pratade en hel del om att våga trotsa vissa av våra rädslor. Och jag berättade att jag fått förfrågan om att vara en av de lokala "föreläsarna" på våran Företags dag i januari. Min första reaktion var ett absolut nej. Jag har aldrig känt för att stå på en scen och få allt fokus. Men så fick jag lite distans till det hela och tog beslutet om att ställa upp. Har ju en liten början i min lilla storytelling jag gjorde för ett bra tag sedan. Jag blir ju bara en erfarenhet rikare, och det är inte en tung börda att bära.

Nu ska jag hoppa i duschen och göra mig i ordning för morgondagen.
Avslutar med ett citat:

Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder. Magnus von Platen

Go´natt

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar