Stensund

Stensund

måndag 27 februari 2012

Motion och namninsamling viktiga ingredienser.........

Hej å hå!

Måndag här och en spännande vecka framför mig. I helgen har det ju varit gudomligt väder, och lördag efter jobbet passade jag på att åka årets premiärtur på skidor, så härligt... sen på kvällen åkte jag och Raimo in på hotellet där Finn 5 fel hade uppträdande, dansade konstant de 2 sista timmarna. Så igår städade och tvättade jag lite grand och sedan tog jag en promenad över ån, och det blev ett riktigt motionspass kan jag säga. Skoterspåret var inte optimalt för en promenad, men absolut för ett tungt motionspass, så idag har jag en häftig träningsvärk i mina lår och ljumskar. Men ont ska med ont fördrivas heter det ju och nu ska jag försöka hålla i min motion så att det förhoppningsvis ger nåt resultat.

Nu i veckan åker jag ju till Hemavan för ett tvådagars besök, där hoppas jag på en kanonförsäljning. det ska väl vara en del folk där nu när sportloven startat.

I kväll är det Kommunfullmäktige och några eldsjälar har ordnat en namninsamling (Rädda sjukvården i Sorsele) som ska överlämnas till KF vid 17.30 på trappan till Folkets Hus, de uppmanar oss alla att delta vid överlämnadet av namninsamlingen. jag hoppas att så många som möjligt kommer ut och visar att vi inte är nöjda med vad som är tänkt. Jag ska stänga 17.15 idag för att hinna vara med på detta överlämnade. SÅ VÄL MÖTT ALLA SORSELEBOR

Avslutar med ett dagligt ordspråk:

"Enighet ger styrka"

Ha en bra dag och glöm inte 17.30 parkeringen på Folkets Hus

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar