Stensund

Stensund

söndag 31 januari 2016

proppfull vecka

Veckan som gått har inte bara passerat utan innehåll, näe den har varit mer än proppfull.
Måndag dag var jag hos arbetsterapeuten och fick byta ortos, bytte till en som immobiliserar handleden mer. Jag har en inflammation i senfacket , det tillståndet kallas  Morbus de Quervain
Måndagkväll var jag på vävkurs, gick inte bara bra. Det småjäklades hela kvällen så i morgon tar jag nya tag där och hoppas att det går bättre.

Tisdag var jag på Kreativt café. Lite tråkigt när jag inte kan köra fullt ut, men snart så går det förhoppningsvis bättre.

Onsdag var jag på sjukan och fick en kortisonspruta i senfacket som sitter vid handleden.......huvva som jag har gruvat, men det gjorde jag helt i onödan, det gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde att det skulle göra, så skönt.
Nu hoppas jag bara att jag ska bli av med värken. Sen på kvällen var jag och Raimo på info ang. Vindkraften, tyvärr var det mest en massa antagande och lite och inget av säkra kort.



Torsdagkväll var jag på partimöte och fredagkväll gjorde jag månadsavslut på jobbet sen avslutades jobbveckan på hotellet med After Work (Tacobuffe´) och trevligt sällskap av Pierre och
Jenny.

Helgen har jag bara ägnat åt att vara ledig och umgåtts i glada vänners sällskap.
Vi har ju haft ett fantastiskt väder i dag och man blir varm i hjärtat av hur vackert vi bor.

Avslutar med  några kloka ord.
Citat från Jawaharlal Nehru (sagt om Indira Gandhi) :
"Det är bara för lätt att föreslå något och sen fly från konsekvenserna av det vi sagt"

Ha en trevlig kväll

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar