Stensund

Stensund

onsdag 1 juli 2015

småpyssel, ledigt och uppehåll


Jag är ledig och har fixat och dolat på en del här hemma.
Oljat in flotten, stora altangolvet, furstukvisten och balkongen ovanför furstukvisten, planterat lite blommor och sist men inte minst virkat färdigt min andra poncho (bilden visar den första jag virkade i Turkiet).
Men framför allt ha  jag varit här hemma och mestadels varit utomhus och bara haft det lugnt och skönt, det är semester det.
Tyvärr är det lite kallt i vattnet fortfarande så något bad har jag inte tagit än, men snart så, då får det vara hur kallt det vill, då ska jag bada ändå. det hör ju som sommaren till på nåt vis.



Jiiiiiiiipiiiiieee, jag har idag varit rökfri i tre år, alltså tre hela år och inte ens varit i närheten att falla tillbaka.
Så, en klapp på axeln och fy faan va´jag är bra.
Firade med en stor skål med jordgubbar.


Nu är det dags att krypa i säng så jag
avslutar med ett Svenskt ordspråk:
"Den som alltid vet bäst lär sig aldrig något"
sug på den ni!
Go´natt

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar