Stensund

Stensund

lördag 23 maj 2015

Erfarenhetsutbyte, energikick och EM

Idag har jag varit på Fabbes/Folketshus och deltagit i en träff med samtal och erfarenhetsutbyte mellan företag/föreningar inom besöksnäring, handel/service, rennäring och Sorsele kommun.
Med på träffen var också Erica Mattsson och Håkan Stenlund från Swedish Lapland Visitors Board.


Alltsååååååå nu händer det mycket intressant i kommunen, fast egentligen har det ju alltid skett mycket ute i vår kommun men nu tänkte jag på att förvaltningen Sorsele kommun är med på tåget.
Jag tycker att det är så viktigt att vi alla strävar mot samma mål, och nu känns det som om att vi är på väg.

Jag är såååå himla sugen på att vara med och påverka, och påverka kan man ju göra på många olika sätt, bl.a. genom att vara med på dessa träffar.
Eller varför inte förverkliga sin dröm, kanske starta det där företaget, vad det än är. Jaa, den här dagen har varit så inspirerande och jag vill bara mer.
Sen om det är för att jag efter vintern är socialt uttorkad eller om det beror på att det är vår kan jag inte avgöra, kanske en kombo. Jaja det spelar egentligen ingen roll men en energikick fick jag i alla fall och det känns kanon.

Vi avslutade träffen på Turistbyrån och fick en liten förvisning av lokalen och tankarna bakom upplägget där. Dessutom blev vi bjudna på gott kaffe och smakprov från nya bageriet, mums för det

Klicka här för att läsa om bageriet



Näe nu ska jag börja förbereda för Eurovision, hoppas och tror att Måns tar hem det hela, det är ju en riktigt kanonlåt på många sätt och vis.

Avslutar med citat av Norman Cousins:

"Döden är väl inte den största förlusten i livet, den största förlusten är det som dör inom oss medan vi lever"

Fortsatt trevlig helg på er

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar