Stensund

Stensund

söndag 21 december 2014

snart Jul


Veckan som gått har varit riktigt hektisk. Dagarna fyllda med jobbuppgifter och kvällarna med trevligt sällskap och många kreativa alster. Tisdag hade vi avslutning på vårt Kreativa Café och i onsdag hade vi "tjejer" på jobbet tjejkväll på Tidlösa i Malå.
Eftersom Raimo reagerar på massor av Julblommor så gjorde jag denna skapelse i vanliga snittblommor. Kanske inte den bästa bilden, men den blev riktigt fin IRL.


Idag steg jag upp och utförde en jobbtransport och i morgon bitti (eller sent i natt skulle jag säga) kl. 03.15 ringer väckarklockan för nästa transport, så ikväll ska jag i säng TIDIGT.
Har slagit in alla julklappar idag och nu ikväll har ungdomarna klätt granen och lagt paketen under den, Jimmy avslutade traditionsenligt med att sätt upp toppspiran. När han var liten så brukade Raimo lyfta upp honom mot toppen och så blev det gjort även ikväll. Det är tur att snart är det Jul med lite mer ledigt, känner väl att jag är lite sliten av allt jobb senaste tiden.

Harreligen va man blivit otålig för kyla, tempen visar  -21 och det känns som -40. Hoppas de blir lite mildare.

Näe, nu ska jag ge den sista klappen lite tid och sen duscha och gå i säng. Avslutar som vanligt med ett citat, denna gång av Elmer Diktonius: "Blott de tama fåglarna har en längtan, De vilda flyger"

God Natt

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar