Stensund

Stensund

fredag 8 juni 2012

Snickeri, grillning, visioner och kallt som f..n

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men här kommer ett inlägg.

Nationaldagen firade jag med hjälp av lillebror Pierre att bygga om mitt kök/personalrum till uppackningsrum här på butiken. Ut med fikabordet, flyttat kylskåpet från golvet till hylla och möblerat om lagerhyllorna.
I mina värld ett riktigt bra beslut. Nu behöver jag inte stå vid kassan och packa upp grejer. Ska bara köpa lite hyllplan och konsoler så jag får fler hyllor ovanför arbetsbänken.

I går kväll var jag med på träffen "Vision Sorsele". Vi träffades vid lilla paviljongen vid Lillåbron och grillade lite korv, dryftade lite ideer och åter igen beklagade oss om att så få kommer på dessa  träffar.
Men, vi är ju tjuriga och vill att vi ska kunna fortsätta bo och leva här, så vi fortsätter.
Jag kan bara säga att det inte var speciellt varmt denna tidiga junikväll. Tur var väl att jag klätt mig någorlunda varmt.
Skänker en tanke till alla som har skolavslutning idag, hoppas solen värmer upp er där ute och att ni får en härlig avslutning.


Tyvärr missade jag frukostmötet på hotellet i går morse. Jessica skulle informera om Piratens planer på sin verksamhet. Det hade ju varit spännande att vara med, men som sagt Pia fattade inte att det var torsdag i går.

Här i Sorsele är det minimarknad i dagarna två (To-Fre), jag sprang igenom en liten del på lunchen i går och köpte en massa skosnören i alla tänkbara färger och kombinationer.

Tänk så förb....at kallt det ändå är, och detta ständiga regnande. I fjol vid den här tiden hade jag sålt rätt mycket kläder till skolavslutningen. Tyvärr i år har jag nog bara haft två kunder som sagt att det handlat i detta syfte..................kontentan av detta kanske ni själva förstår: Jag har i princip alla försommarkläder kvar och det är INTE bra för mig och butiken. Nu skulle jag behöva en skjuts i försäljningen.

Avslutar med ett citat:

Jag försöker hellre göra något fantastiskt och misslyckas än att göra ingenting och lyckas.
~ Robert H Schuller

Ha en bra dag och helg på er alla

Pia

2 kommentarer:

  1. önskar att jag kunde hjälpa till,men gå på ide´träff utan ideer (och dessutom frysa halvt ihjäl på kuppen)och handla kläder som jag inte behöver. Får väl tänka om ifråga om kläderna kanske.Jag lider med dig när det gäller butiken. Vi behöver ju så väl få ha den. Tänk att vädret styr oss så in i baljan mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, visst är vi väderberoende..........har inte insett hur mycket tidigare, men nu förstår jag vad vädret kan ställa till med. I höstas blev det aldrig kallt, men när det sen då blev kallt så blev det för kallt. Och nu blir det aldrig sol och varmt......gah, men men efter regn kommer solsken och jag hoppas nu på mycket sol.

      Radera