Stensund

Stensund

torsdag 10 juli 2014

Vackra Vindelälven

Det har väl inte undgått någon att vi har nästintill tropiskt sommarvärme. Man tror ju knappt att det är sant. När man som jag bor utmed vackra Vindelälven kan man efter jobbet ta sig ett dopp.Till min stora förvåning var det inte så kallt som jag trodde att det skulle vara, så jag låg kvar och bara njöt av svalkan.

 
Sen tog vi en tur in till Sorsele för att köpa oss varsin mjukglass, smakar ju allra bäst när det är så här varmt och skönt ute. Och nu är klockan slagen för en nedvarvning för Pia, jag började ju 06.00 i morse och slutade 17.00, så jag känner mig lite mossig.
Men varför använder vi mossig som något negativt, jag tycker det kan vara vackert!
 
 
Jaja, nu börjar jag tappa fokus så jag avslutar som vanligt med ett ordspråk, ikväll av Stig Johansson:
Ett enda ögonblick, just när trasten drar upp den ur jorden, märker masken hur vacker världen är.
 
Ha en trevlig kväll
 
Pia
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar