Stensund

Stensund

måndag 8 april 2013

Solsken, berömmelse och odjur

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden efter en helt fantastisk påskhelg och för att inte tala om barnens påsklovsvecka. Solen har varit framme nästan alla dar och det var läääänge sedan vi såg den i så många dagar på raken, eller har jag fel???  Jag har också varit ledig i flera dar och hunnit med att ladda batterierna.
Nog om detta, hade en chattstund igår och fick lite tips och ideer av en mycket klok kvinna. nu gäller det för mig att omvandla dem till det som funkar i min verksamhet, den som lever får se.


Nu strömmar det in nyheter i butiken, men tyvärr ser jag inte till er kunder i samma utsträckning.
Men nu när påsken är över hoppas jag att ni får tid till en påhälsning hos mig. Jag finns ju där för er.
Idag kom det in 4 kvinnor från Norrbottens län som varit i fjällen några dar. De var rörande överens om att inte skulle man åka iväg till stan för att handla kläder, näe, här (läs Pias) fanns ju hur mycket fina och bra kläder som helst, mycket bättre än Gällivare och Luleå. Åhh. så roligt , jag suger åt mig allt beröm och säger naturligtvis tusen tack. Nu kör vi eller hur????


Idag är en ny dag, nu börjar sommaren närma sig med stormsteg. Men innan dess ska jag hinna med en resa till Skottland. DET ser jag verkligen fram emot. Tänk, jag kanske blir den första Sorselebon att få se Loch Ness-odjuret, bara det är ju lockande.
Nåja, tror att det blir en trevlig och inspirerande resa med trevligt resesällskap. En erfarenhet och lite kunskap rikare, ingen tung börda att bära.

Avslutar med ett citat av Albert Einstein:

"När vi accepterar våra gränser kan vi passera dem"

Ha en trevlig kväll

Pia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar