Stensund

Stensund

fredag 22 mars 2013

safari, överlevnad och samarbete

Ojjjjj, vad jag nu ångrar att jag aldrig fick tummen ur, och anmälde mig till tjejsafarit som åker iväg till Ammarnäs i morgonbitti. Jag var inne på banken i morse och då berättade Elisabeth att hon skulle åka med på safarit, och vi pratade om när vi var med sist och så trevligt vi hade det då, och jag tror säkert att de som nu åker får minst lika roligt. Så avundsjuk är jag men inte missunnsam, jag hoppas verkligen att ni alla får en härlig och minnesrik helg tillsammans.
Själv ska jag njuta av min lilla helg på min altan och kanske hinner jag också med en liten skotertur.



Jag vill bara poängtera med tanke på alla inlägg på Fb att det är minst lika viktigt att vi försöker handla på ortens alla olika butiker som att vi ska välja Norrmejerier på hyllan i livsmedelsbutiken. Man får ta ett steg tillbaka och titta på helheten. Ska vi överleva måste vi hjälpas åt. Vill vi att kommunen ska överleva och då menar jag bl.a skola och omsorg, jaa, då måste vi alla gemensamt se till att så mycket skattepengar som möjligt stannar kvar i kommunen. Det är lätt att lägga allt ansvar på kommuen i sig, men det är faktiskt vi tillsammans som genererar pengar till kommunkassan.

Jag berättade ju när vi hade företagsfesten om vad ett litet företag kan skapa för förutsättningar i längden.....
"Ett företag med 10 anställda bidrar årligen med över 2 miljoner kronor till den svenska välfärden i form av inkomstskatter, sociala avgifter och bolagsskatt. Det räcker till att finansiera 5 distriktssköterskor". Och då gjorde jag liknelsen att mitt lilla företag genererar ungefär en distriktssköterska på halvtid. Om man kan se sambandet så är det lättare att göra sina val.

Här på butiken kommer ett lite paket nästan varje dag nu, så kom in och shoppa loss, du hittar säkert många godbitar.

Nu har jag snart lunch och den ska jag äta på hotellet, så då avslutar jag detta inlägg med ett citat av Benjamin Disraeli :

"Framgångens hemlighet är att aldrig släppa målet ur sikte"

Ha en trevlig dag och helg

Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar