Stensund

Stensund

tisdag 26 mars 2013

mjukkakor, erbjudanden och teater

Nu börjar påsken närma sig och jag får en minisemester på 4 dagar, känns otroligt skönt och märkligt på samma gång. När man jobbar 6 dagar/vecka kan en minisemster vara enormt upplyftande.
Hoppas nu att vädret blir minst lika bra som helgens väder. Tror bestämt att det är första söndan i år som varit riktigt fin och inte så kall. började med att sitta ute på altanen, sen tog jag en promenad över älven och till sist en skotertur till Ö Saxnäs där jag blev bjuden på kaffe hos Benny och Marie.

I gårkväll när jag kom hem från butiken satte jag igång en stöp med mjukkakor, så nu ligger de i frysen inför påskens alla utedagar......mumma. Tänk att man glömmer bort hur lång tid det tar mellan gångerna man bakar,  tänkte nog inte att klockan skulle vara 23 innan jag var färdig, men nu blev det
så och jag är nöjd med slutresultatet. Sitter just i skrivande ögonblick med en kopp kaffe och?????jaa just det, en mjukkaka med ost och skinka på och det smakar bara finfint.
Skulle nu bara ha haft en bullstöp färdig också, men i kväll är det träning på schemat, så det får bli på onsdagkväll isåfall.



 


Nu har jag ett påskerbjudande på butiken du inte kan missa, det gäller om du har ett LB-card som även det går att köpa hos mig. som du ser gäller det alla varor i butiken utom tennsmycken och presentkort.
LB-kortet har du även nytta av i andra butiker och företag i Sorsele.





Nu har jag fått biljetterna till Teaterföreställningen "Annorlunda" som handlar om att just att vara annorlunda. Den utgår från historien om Christina Chatharina Larsdotter, också kallad Stor-Stina eller långa lappflickan. Hon som blev 2.10 meter lång och visades upp som en jätte runt om i Europa på 1800-talet. Vi berättar också om andra olika människor. Hur olik får man vara? Är någon värd mer respekt än den andra? Är du en olik?

Näe nu måste jag tillbaka i butiksarbetet och avslutar med ett citat av Francis Bacon

"Pengar är som gödsel, till ingen nytta om de inte sprids"

Ha en bra dag

Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar